CrimeJazz

april 24, 2008

De vitamine D deed mij de afgelopen dagen dagdromen
ik glimlach niet zomaar, de zon dwingt me.
De  ruimte tussen ons in zie ik letterlijk
en stelt me gerust.
Het is er ook maar gewoon omdat het er moet zijn.

Aankomend weekend zal ik wat anders doen dan ‘normaal’.

De meesten kennen mij van optredens in de zalen door het land,
alleen of samen met mensen die dicht bij mij staan.
Van jongs af aan ervaar ik al hoe uniek elk optreden is door de uitwisseling van energie tussen mij en  het publiek. Nadat mijn album Tussen Licht en Lucht is uitgekomen, zag ik dat die optredens alleen maar energieker zijn geworden. Iets dat helemaal bij me past, het maakt dat men ervan geniet en het houdt mij in vorm…

Toch merk ik dat ik het ook fijn vind om soms in kleinere zalen te staan. Zo kan ik meer contact maken met mijn publiek en de tekst  laten ademen door de muziek een wat meer dienende rol te geven of in het geval van aankomend weekend geheel weg te laten. 

Tussen Licht en Lucht is voor mij een eerlijke plaat geworden die leeft door het beeldende en de balans van explosieve nummers als Los Zand of Volle Maan en de, zoals ik het noem,  kleine nummers als Zo Niet Mij.
Voor elke gemoedstoestand staat er wel een nummer op. 
Daarom wil ik me nu ook wat meer gaan richten op de ‘kleine’ kant van mijn album en zal jullie daar van op de hoogte houden.

Voor aankomend weekend;

Zaterdag in de Bitterzoet (Amsterdam) tijdens CrimeJazz zal ik in een set van 15 minuten met name T.L.E.L. materiaal ten gehore brengen in spoken word.
Dit geldt eveneens voor zondag als ik in Rotown (Rotterdam) ben.

Dus iedereen die zoiets heeft van ‘ Ik wil die Typhoon wel eens horen zonder alle beats en gespring, kijken of ie dan net zo tof is’ is zeker uitgenodigd om te komen chillen en luisteren.

 Groeten,

Typhoon 

 

 

 

Geef een reactie

