Samen Reizen ( Chocolade actie!)

november 12, 2009

Afgelopen zomer heb ik van een goede vriend een Reisjournaal gekregen.
Een boekje waarin ik al mijn ervaringen tijdens een reis op kan schrijven,zoals een kapitein op een schip zijn dagen bijhoudt tijdens een expeditiereis.Hij (niet de kapitein, maar die goede vriend) weet dat ik graag reis en ik vermoed dat hij het als stimulans voor me heeft gekocht om het ook daadwerkelijk meer te doen. Want het boekje is nog leeg.
Nou leeg? Er staat al van alles ingevuld om je op weg te helpen.
Naast de personalia zoals naam adres, bloedgroep en in noodgevallen te waarschuwen, staat er ook al een reisplanner.
Je hoeft alleen nog maar op de stippellijnen in te vullen waar je naar toe gaat en van wanneer tot wanneer.
Dat is eigenlijk voor mij al te veel richting. Ik bedoel, de reden waarom ik wil reizen, impulsief een  vliegticket boek of op de bonnefooi  mijn auto pak is de sensatie van het niet precies weten wat je aan zal treffen.

‘Wie van zijn herinneringen kan genieten, leeft tweemaal’

Dat is een quote van Martialis, een Romeinse dichter van Spaanse komaf die in de eerste eeuw van onze jaartelling leefde.
De vraagtekens die killing zullen zijn voor een controlfreak roepen bij mij juist spanning en sensatie op. Niet weten waar je gaat! Ervaring op doen. Herinneringen bij elkaar sprokkelen. Het is een keuze.

Na een trip (of dat nou Zuid Afrika is of een weekendje Antwerpen) kom ik altijd een beetje beduusd terug. Niet door de reis op zich, maar door het terugkomen.
Het lijkt alsof alles heeft stil gestaan.
Je kan gewoon weer invoegen op die weg die jij en de mensen in je omgeving dagelijks bewandelen.
Alleen, elke keer dat ik uit dat dagelijkse leven stap en weer terugkom voel ik me alsof iemand een klein goudklompje in mijn zak heeft gestopt en ik daar pas achter kom als ik mijn broek binnenstebuiten keer om het in de wasmachine te stoppen.
Ok, misschien een beetje vage vergelijking, maar je snapt me.
Niemand kan de ervaring of de herinnering aan die trip meer van me afnemen.

Het boekje is leeg, maar ik dacht bij mezelf: ‘ Door te doen wat ik leuk vind en daar het uiterste uit proberen te halen, maak ik ook meters’. Reizen is groeien. Of groeien is reizen. Door fases heen gaan betekent ontwikkelen.
Leven is ervaren. 3D, dolby 7.1. BOEM!
Ik reis door te doen wat ik wil en daar passie in te stoppen.
Zo ben ik ook de mannen van New Cool Collective tegen gekomen en nu reizen we even samen. Reisgenoten omdat het goed voelt en omdat er een connectie is, alsof we op een kruispunt staan met de kaart in onze handen en erachter komen dat we beide naar dezelfde eerst volgende stad willen gaan.
Omdat ik dat samen reizen zo’n belangrijk onderdeel vind van dit hele Chocolade traject, hebben we een actie bedacht waarbij de hoofdprijs de ervaring is.
Als extraatje krijgen de twee winnaars de Chocolade EP thuisgestuurd.
Op de Typhoon Hyves is een item aangemaakt waar je reis begint. Vermeld hier je naam en woonplaats en vindt mensen uit je eigen regio om gezamenlijk naar Melkweg te reizen. Ervaar hoe het is om met onbekende een nieuw avontuur te starten, voor een avond of wie weet langer.

Leg het reisverhaal vast, maak foto’s, video’s, krabbels en tweets, en geniet van deze ervaring. In de week na de release van Chocolade stuur je jou reisverslag naar info@mctyphoon.nl. De twee meest creatieve reisverhalen worden beloond met een gesigneerde Chocolade EP.

Als extra steuntje in de rug geeft Top Notch hier 2×2 kaarten weg voor de releaseparty 22 november in de Melkweg.

mari boer chocolade hoes Typhoon & New cool collective

Chocolade hoes door Mari Boer (Illustratie) en Simone Trum

Geef een reactie

